torsdag 29 mars 2007

Svag öppning, stark avslutning

Torsdagen den 29 mars, svag start men desto bättre avslut.

Att vakna av att solen skiner händer inte varje dag, men denna dag var speciell. Det försog jag redan vid första andetaget.

Vid 16.00 tidpunkten sätter jag mig framför datorn, och vad ser jag. Jo inget speciellt. Det går 20 min och wipps blir det åka av på flera håll i portföljen.
PV Enterprise får en stor order från Spanien på 45 Mk http://www.pv-enterprise.com/pv/document/PV-Enterprise_Pressrelease_070329.pdf.
Aktien åkte uppochner vänd fritt fall och slutade på + 32 % för dagen vilket ger en kurs på 32 :- , hoppas på en fin fortsättning. Avaktar med att sälja....

Kan även påminna er om att min PV Enterprise analys publiceras på denna blogg lördagen den 31 mars.

Även NSP fick full fart uppåt, + 8 % efter att Danske Bank köpt på sig aktien för fullt, vilket fick mig att sälja mina inköpta NSP på kursen 1,95 ( 23/01 - 07 ). *stolt*
Riktigt fin vinst på kort tid....
Men bara för det lägger jag inte NSP bakom mig, utan tänker fortsätta att övervaka aktien och gå in så småningom.

Man får inte heller glömma BioVitrum som fick ett extremt stark avslut idag.
NDS köpte på sig för fullt innan stägning och drog upp kursen från minus till + 2,73 %.
Även MSI köpte en hel del. BioVitrum avslutade på dagshögsta precis som för två dagar sedan, kanske något stort på gång? Hoppas ^ ^

Sedan har vi även PAR som har ryckte upp sig rejält under den senaste tiden. Har stigit 16 % sedan den 12 mars.
Nu ryktas det om ett krig i Iran och oljepriset stiger som bara den. Kan vara ett bra val i dagens läge, men fortfarande bör man göra en egen utvärdering. Även didon uppdateringen "ska" komma när som helst, i förrgår enligt PAR själv, men vi vet ju hur pålitliga de är ;-)

Kom ihåg:
Mät inte rikedomen i hur mycket saker du äger, utan i hur mycket du har som du inte skulle byta mot pengar


Sover fint inatt. Kanske ska ta och slappna av med en film ikväll. Wall Street kanske? - den e grym

Inga kommentarer: