måndag 26 mars 2007

Tråkigt men sant

En tråkig nyhet, jag har bästämt mig för att blogga 2-sidigt.
Nu hittar ni även min blogg på www.aktiemalle.blogg.se

Anledningen till att jag ska blogga 2-sidigt ett tag nu är att jag vill jämföra vilken blogg site som är bäst.
Men givetvis slutar jag inte upp mitt bloggande för det, utan alla bloggar kommer att finns med på båda sidorna.

Den röda färgen kanske var lite irriterande att läsa, men ville att ni ska ta det som en liten varnings text. Så nu åter till det gamla vanliga svarta texten.

Men dagen innehöll mer än en tråkig nyhet.

Kul morgon, tråkig kväll. Så skulle jag vilja sammanfatta dagen med 4 ord.
Dagen började finemang då aktierna gick toppen, både BÖRS-NM aktiern samt mina aktier "in real life"
Bl.a. så gick Sensys Traffic, en av mina stora favoriter super. +9 % till 4,32 efter en läcka som visade sig vara en läcka över någonting "dåligt". Det handlade om en 1 Mkr från Dubai, men förväntningarna var 500 Mkr från Saud-Arabien.
När ordervärdet blev officielt så störtdök aktien tillbaka till under 4 kr nivån och dagen blev inte så lyckad som trott.
Även de andra aktierna gick i samma mönster men inte i samma utstreckning.
När Dow Jones öppnade på -0,8 % belv det inte bättre, snarare tvärtom. Dagens slutade på knappt minus för min del.
Även BÖRS-NM portföljerna sjönk i värde.

En dag säger inget, ett liv säger det mesta.

Inga kommentarer: